Mérleg stressz? Így mérd az eredményességed!

Elmúlt évek tapasztalataim, hogy rengetegen a mérleg fogságába estek. Ez főleg azok körében jellemző, akik éppen diétájukat folytatják. Mérleg fogsága alatt értem, hogy nap, mint nap (akár napi többször is) a mérleget nézed és már már közel kaotikus hangulat uralkodik el rajtad, ha nem látod napról napra a változást, amit valljunk be, hogy legtöbbször irreális.

Tisztázzunk valamit: ami feljött rád felesleg az nem 2 nap alatt rakódott le rajtad, hanem hónapok-évek “kő kemény munkájának”  az eredménye. Ennek tudatában miért várod azt, hogy napok-hetek alatt el is tűnjön rólad? Tudatosítsd minél többször ezt a kérdést magadban, hogy ne uralkodjon el rajtad a rossz kedv, ha nem moccan a mérleg napi 1 kg-ot.

Ez akkor azt jelenti ne mérlegelj? Abszolút nem! Inkább végezd tudatosabban!

Néhány pontban összeszedtem számodra, hogy mik azok a módszerek, amiket ha megfogadsz, akkor nem lesz rajtad a mérlegelés nyomása.

1. Ne a mérleg legyen a mérvadó

Minden vendégemnek elmondom, hogy ne a mérlegen mutatott szám legyen a mérvadó, hanem az, amit a tükörben látnak. Erre legjobb módszer, ha a testsúlyod mérése mellett képeket is készítesz magadról, illetve feljegyzed cm-ben a testrészeid változását.

Tegyük fel edzeni is eljársz, amit ha jól végzel formásodnak az izmaid. Ennek fényében nő az izomtömeg rajtad, azonban ettől függetlenül ugyanúgy veszíthetsz zsírt (főleg kezdőknél jellemző ez), így ne ess pánikba, ha egyik hétről a másikra ugyanannyi maradt a testsúlyod netán beragadt.

Heti 0,5-1 kg fogyás az, ami reális zsírból. Amennyiben efeletti számot dobsz le magadról az részben az elején bekövetkező víz és glikogénraktárak kiürülésének tudható (szénhidrát megvonás miatt) azonban ezt követően nagy rá az esély, hogy zsír mellett izmot is bontasz, mert akkora kalória deficitbe teszed magad (nem megfelelő mennyiségű tápanyagbevitel).

A lényeg, hogy a teljes testképedet vedd figyelembe, ne csak a súlyodat.

Mindkét képen 97 kg vagyok, így láthatod, hogy nem mindegy testünk mekkora része zsír és mekkora izom

2.Heti 1x mérlegelj

A fentebb írtakat (heti -0,5-1 kg) figyelembe véve elég heti 1x mérlegre állnod. Tűzz ki egy napot, mikor minden héten leméred magad és az aktuális súlyon kívűl csinálj egy fotót elölről és oldalról, valamint cm-ben mérd meg a testrészeid (mellkas, kar, derék, csípő, comb, vádli). Ezek összesség fog egy reális képet adni arról, hogy jó irányba haladsz-e.

Az itt leírtakat alkalmazva semmi okod a továbbiakban stresszelni azon, hogy mit mutat a mérleg. Lőjj be egy reális célt, és próbáld meg azt hétről hétre elérni. Ehhez szükséged lesz egy megfelelő étkezési tervre amit követsz nap, mint nap, illetve arra, hogy becsülettel eljárj sportolni és formáld az alakodat.

Igyekszem minél több jó tanáccsal segíteni az utadat itt a blogon és a youtube csatornámon, de amennyiben úgy érzed nem boldogulsz keress meg bátran és megnézzük közösen hol kell kijavítani az apró hibákat.

Remélem tetszett és hasznosnak vélted irományom, ha igen oszd meg ismerőseiddel, illetve csatlakozz a Best For Me közösség névre hallgató facebook csoportomba, ahol nyíltan kérdezhetsz, illetve megszavazhatod, hogy mi legyen az aktuális téma a Best For Me-n!

Ibro

Vélemény, hozzászólás?

TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK

Best For Me? Hogyan tovább?

Ez a kérdés kering a fejemben jó ideje. Egy valamiben biztos vagyok: lesznek megpróbáltatások, de a végén büszke leszek arra, amit a Best For Me